قيمت مخزن فايبرگلاس

۷ بازديد

مخزن فايبرگلاس از مواد اوليه زير توليد مي گردد :
الياف شيشه( فايبر گلاس) : الياف شيشه به صورت نخ از جنس شيشه نوع سي و ايي مي باشد كه با پشم شيشه متفاوت است .
رزين : چسب مخصوص كه باعث چسبندگي لايه هاي الياف شيشه مي شود كه در حالت صنعتي از آن به عنوان رزين ياد كرده و در سه تيپ پلي استر ؛ ونيل استر و اپوكسي با توجه به نوع سيال داخل مخزن، در توليد مخزن فايبر گلاس مورد استفاده قرار مي گيرند.
در توليد مخازن فايبرگلاس از فرايند پيچش الياف استفاده شده و هر مخزن از سه لايه تشكيل مي شود . لايه داخلي ، لايه مياني و لايه خاجي.لايه داخلي از الياف شيشه نوع سي گلاس شكل مي گيرد ، الياف شيشه نوع سي از مقاومت شيميايي بسيار زيادي برخوردار مي باشدلايه مياني از الياف نوع ايي توليد مي گردد و باعث ايجاد مقاومت مكانيكي بسيار زياد در مخزن مي شود.لايه خارجي از مواد مقاوم در برابر نور خورشيد تشكيل مي شود.
مزاياي مخازن فايبر گلاس :- با توجه به اينكه الياف شيشه گونه اي از خانواده شيشه مي باشد با آب يا ساير سيالهاي داخل مخزن هيچ گونه واكنشي انجام نمي دهد به همين علت رنگ و بوي سيال را تغيير نمي دهد و بهداشتي ترين گزينه براي نگهداري مايعات است.
در حال حاضر در سراسر دنيا مقاومترين مخازن دربرابر حرارت و اسيد از جنس فايبرگلاس ساخته ميشود. بطور مثال سينكهاي آزمايشگاهي ضد اسيد پليمري را نمي توان از پلي اتيلن ساخت چرا كه اسيد به سرعت با پلي اتيلن واكنش نشان داده و سبب خوردگي مخزن ميگردد و در اين موارد حتما مي بايد از فايبرگلاس جهت مخازن نگهداري اسيد استفاده نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد